24 Ağustos 2012 Cuma

Uyuyan Prensim

Mete'nin resimlerine bakıyordum. Annesi olarak her resimde bana ayrı bir güzel görünüyor ama özellikle uyuduğu fotoğraflarda yüzündeki huzuru, güzelliği görmek beni ayrı bir mutlu etti. Bende, Uyuyan Prensimin resimlerinden bir derleme yapıp sizinle paylaşmak ve Mete'nin uyku sorununu anlatmak istedim.

Bebek sahibi bir çok kişiden
- En büyük sorunumuz yemek.
- Yemek yedirmekte çok zorlanıyoruz.
- Ne yaparsak yapalım ağzına bir lokma koyamadık.
- Yemek yemeyen bebekler çok zor oluyor.
gibi cümleler duymuşsunuzdur. Allaha şükür, Mete'ye yemek yedirme konusunda pek sıkıntımız yok (Diş çıkardığı dönemler hariç). Mete'nin en büyük sorunu uyku. Gözlerini açacak hali olmasada uyumamak için büyük bir çaba harcıyor. Her gece saatlerce ağlamadan uykuya dalmıyor malesef. Genelde ağlamaktan yorulduğu için sızıp kalıyor. Eşimle beraber her gece Mete'yi uyutmak için büyük bir çaba harcıyoruz. Ben çok defa sinirlenip pes ettim ve Mete'yi salona getirip oyuncaklarının arasına bıraktım ve biraz ayrı kalıp sakinleşmeye çalıştım.

Bebekler düzeni severler. Bende uyku konusunda bir düzen oturtmayı denedim ve deniyorum. Uyku saati geldiğinde bir biberon süt ile Mete'yi kucağıma alıp eşime iyi geceler diyerek el sallıyor ve yatak odasına geçiyoruz. Mete yatak odasına girinceye kadar bir oyun şeklinde bu rutini gülerek yapıyor. İlk önceleri yatak odasına girip sütünü içtikten sonra uyumamak için ağlamaya başlıyordu ama artık yatak odasına girdiğimiz an ağlamaya başlıyor.

Ben, hala uyku konusunda bir çözüm bulamadım. Yukarıda anlattığım yöntem öncesinde ayakta sallamayı, yatağına bırakıp kendi kendine yatmasını beklemeyi v.b. duyduğum bir çok yönetmide denedim ama malesef bunlarda bir çözüm olmadı. Akşamları ve haftasonları uyku saati geldiğinde eşimle birbirimize bakıp "Nasıl uyutacağız?" diye soruyoruz. Şunuda belirtmek isterim eşim bu konuda daha başarılı. Eşim kucağında da uyumamak için ağlasada kısa sürede pes edip uyuyor. Hafta içi gündüzleri bakıcımız Fatma hanımla ise beraber yan yana yatıp uyuyorlar. Ama haftaiçi evdeysem Fatma hanım dahi Mete'yi uyutamıyor.

Mete'nin benim olduğum ortamlarda uyumamasını, beni özlediğine yormak istiyorum. Ama bu gerçekten böylemidir yoksa bunun altında başka bir sorun varmıdır bilemiyorum. Tek bildiğim, Mete'nin uyuması için büyük bir savaş verdiğim ve sonunda onu uyurken gördüğümde uyumadıkça ona karşı çok sinirlendiğim için pişmanlık duyduğum.









1 yorum:

  1. Böyle bir site buldum. Belki işine yarar.

    http://www.mykundak.com/

    YanıtlaSil