18 Mayıs 2012 Cuma

İlk Yaş Günümüz ve İlk Anneler Günümüz



"Göz açıp kapayıncaya kadar geçti" derler. Bizimde Mete'nin doğumu ile başlayan yeni yaşamımızın ilk yılı göz açıp kapayıncaya kadar geçti gitti. Artık Mete 1 yaşında dünyalar tatlısı bir bebek. 

Özel günleri özellikle doğum günlerini kutlamaya özen gösteririm. (Bazen kaçırabiliyorum ama sonrasında telafi etmeye çalışıyorum.) Bu sefer söz konusu oğlumun doğum günü olunca bende ayrı bir heyecan başladı ve bir ay öncesinden doğum günü organizasyonuna başladım. Kimler neler yapmış, nerede kutlayabiliriz gibi konularda yeni fikirler edinmek için internette araştırmalar yaparak organizasyon çalışmalarıma başladım. 

Heyecan ve koşturma içinde geçen ay boyunca davetli listesi, davetiye, menü, Mete'nin kıyafetleri vb. hazırladım. Ayrıca doğum gününü evde yapmaya karar verdiğimiz için evi süslemede kullanacağım malzemeleri almak için bir iki kere öğle arasında alelacele Eminönü gittim. Tabi bu hazırlıkların en önemlisi oğlumun ilk yaş günü pastasını kendim yapacağım için pastayı nasıl süsleyeceğime karar vermek oldu. 


Davetiyemiz
İlk yaş günü partimizin konsepti olarak Winnie the Pooh ve bir bebeğin dünyasına yakışan şekilde rengarenk, süslü bir ortam olarak belirledim. Doğum günümüz anneler gününe denk geldiğinden dolayı dışarıda bir yerde yer ayarlamak zor olacağı için evimizde kutlamaya karar verdik. Davetli listemdeki herkesi arayarak ve mail adresi olanlara davetiye göndererek Mete adına davet ettim.  

Çarşamba akşamından pasta hazırlıklarına başlayarak, pastanın üzerine süs olarak koyacağım şeker hamurundan Winnie the Pooh karakterini hazırladım. Hazırlıklar için yardıma gelen annem ile birlikte menümüzde yer alan diğer tuzlu ve tatlı çeşitlerini zaman azaldıkça artan stres ile hazırladık. Pon-pon pastayı (mozaik pastanın küçük toplar olarak hazırlanıp hindistan cevizine batırılmış hali) servis ederken kullanacağım kürdanları süslemek için hazırladığım flamaları bir gece dizi seyrederken annem ile birlikte tamamladık. Heyecanımın tavan yaptığı Cumartesi gecesi ilk olarak oğlum için özel olarak hazırladığım pastamın süslemesini tamamlayarak, yine kendi ellerim ile hazırladığım kurabiyelerimin süslemesini bitirdim. (Bu noktada anneme ve Özlem'e teşekkürü bir borç bilirim.) Pazar günü son olarak evimizin süslemesini yaparak ve sıcak yiyeceklerimizi pişirerek misafirlerimizi beklemeye başladık.

Televizyon ünitemizi balonlar ve zincir süsler ile renklendirdik.
Aynalarımızı Mete'nin resimlerinin çerçevesi olarak kullandık.

Sahte uçan balonlarımız ile tavanımzı süsledik

Salon kapımızda balonlarla renklendi.


Oğlum için ellerimle yaptığım pasta


Pon-pon pastalar için özel olarak hazırladığım flamalı kürdanlar
Oğluma özel hazırladığım kurabiyeler
Anneanne elinden cup kekler
Annemin hazırladığı tuzlularımız
Masamızın son hali
Çekirdek aile olarak mutluluğumuz

Büyük ailemizle birlikte mutluluğumuz
Sakaryalı kartallar
Sponsor: F. Papin

Mete, henüz doğum günü olduğundan, yaşına girdiğinden pek bir şey anlamıyor ama o gün sevdiği insanları çevresinde görmekten çok mutlu oldu. 

İlk doğum günümüzde ve anne olarak kutladığım ilk anneler günümde partimize gelerek, mesaj atarak, telefonla arayarak bizi yalnız bırakmayan dostlara çok teşekkür ederiz. Hepinizi çok seviyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder