15 Nisan 2012 Pazar

İlk defa Mete dişlerini fircaladı

Oğlum Mete artık 11 aylık ve mini minnacık 6 tane dişe sahip. Bir çok bebeğe göre dişleri çıikarken Mete'yi çok zorlamadı. Hafif ve kısa süren ateşlerle atlattı. Umarım geri kalan tüm dişleride bu şekilde oğlumu ve dolayısıyla beni fazla zorlamadan çıkar.

Oğlumun her dişi gülüşünü dahada sevimli hale getiriyor. Fakat dikkatli olmazsak parmaklarımızı tuttuğu gibi ağzına götürerek, dişlerinin keskinliğini test etmek istercesine bizi ısırıyor. Son günlerde eşim sık sık "ah" diye inliyerek ve parmağını tutarak evde dolanmaya başladı. Tabi bunu bir oyun sanan Mete'nin ağzı kulaklarına varıyor.

Mete, henüz 11 aylık bir bebek olsada dişlerinin bakımına şimdiden başlamamız gerekiyor. Süt dişleride olsalar, diş sağlığını korumamız ve Mete'nin diş fırçalama alışkanlığını şimdiden kazanması için ona bebeklere uygun diş fırçası ve diş macunu aldım. Bu gecede ilk defa dişlerini fircalamaya çalıştık. Mete'yi yürütecine oturup banyoya getirdim ve eline oyalanması için çok sevdiği saç kurutma makinasının kablosuna verdim. Mete diş fırçasını önce ısırmaya çalıştı. Zorla dişlerinin arasından diş fırçasını çıkartarak dişlerini iki saniye fırçaladım. Fakat, Mete bundan pek hoşlanmadı ve başını hemen ters yöne çevirerek kaçtı. Bir iki sefer daha aynı şekilde deneme yaptıktan sonra bu akşam için yeterli olduğunu düşünerek bıraktım. Bu sayede geceleri yatmadan önce yaptığımız hazırlıklara yeni bir iş daha eklendi. Artık, eşim ve ben, Mete'nin bu tür işlerini kendi kendine yapabileceği günlerini sabırsızlıkla bekliyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder