13 Nisan 2012 Cuma

Tırnak Kesme Törenimiz

İlk olarak şunu söylemeliyim ki bebeklerin tırnakları çok çabuk uzuyor. Bu kötü haberdi. İyi haber ise tırnakları bizim tırnaklarımız kadar sert olmuyor ve biraz uzandıktan sonra tırnak makasına ihtiyaç olmadan, bebeğinizin canınıda hiç yakmadan kopartabiliyorsunuz.

Mete'nin de tırnakları çok çabuk uzadı. Hatta daha hastanedeyken Mete'nin tırnakları uzamıştı. Hemşiremiz "Elinizle tırnaklarını kopartabilirsiniz." dediğinde "Ne kadar saçma bir öneri. Hem tırnak elle kopartılabilir mi? Ayrıca bebeğimin canı yanar." demiştim anneme. Ama aynı gün gördümki Mete'nin uzayan tırnaklarından bazıları kendiliğinden kopmaya başlamıştı bile. Ve tırnağı tuttuğumda derinin soyulması gibi tırnak çok kolay ve acısız biçimde kopmuştu.

Kısa bir süre bu şekilde idare ettikten sonra artık tırnak makası kullanmamız gereken gün geldi çattı. Tırnak makasını elime aldım ve Mete'yi önüme yatırdım. Sol elinin baş parmağını tuttum ve tırnağını kesmeyi denedim. Fakat acemi bir anne olarak korktuğum başıma geldi ve tırnakla birlikte etinide tuttum. Panikle ve gözümde akmaya hazır göz yaşlarıyla tırnak makasını elimden attım. Korkudan biz kez daha denemeye cesaret edemedim. Zaten zavallı oğlumun parmağıda hafiften morarmıştı. Bu işi haftasonu ziyaretimize gelecek, 6 yasında bir oğlu ve 8 aylık bir kızı olan deneyimli anne, Özlem'e (yengeme) bırakmalıyım diye düşünürken annem odadan içeri girdi ve tırnak kesilmeden önce bebeğin elinin babasının cebine sokularak para tutturulduğu geleneğinden bahsetti. Fakat bunun ne anlama geldiğini tam olarak bilmiyordu. Annemin bildiği kadarıyla bebeğin zengin olması yada hırsız olmaması için böyle yapılırmış. Sonuç olarak benim için yeterince zor olan tırnak kesimi artık bir törene dönüşmüş oldu.

Bebekle ilgili bu tür bir çok törensel gelenek var ve annem tarafından bu konularda sürekli uyarıldım. Bebeğime zararı olmayacağını düşündüğüm, aklıma yatan, yapılmasında bir sakınca olmadığını düşündüğüm bu tür geleneklerde sesimi çıkarmadan annemin sözünü dinledim. Birde tabi klasik olarak gece tırnak kesilmez denildiğinden, daha çok eşim evde olmadığı için tırnak kesme işlemini ertesi gün yapmaya karar verdim. Ertesi gün tırnak kesmeye hazırlanırken, eşime, yanında ne kadar nakit var diye sordum. Eşim 30 tl var dediğinde bu miktar bana çok az geldi. Sonuç olarak her anne gibi bende oğlumun şimdi ve ileri ki hayatında hiçbir zaman para sıkıntısı çekmesini istemem. Bundan dolayı babasının cebine elini soktuğunda mümkün olduğunca çok para tutması gerekiyordu. Bu noktada pratik bir çözüm buldum ve eşimin cebine 30 tl ile birlikte banka hesaplarının bağlı olduğu kredi kartını koydum. Mete, eşimin cebine bizim yardımlarımızla elini soktuğunda tabi ki herhangi bir şey tutamadı. Yine oğlunun geleceğini düşünen bir anne olarak bu noktada da oğluma biraz yardım ettim ve para ile kredi kartını tutup cepten çıkartmasına yardımcı oldum. Böylece tırnak kesme törenimizin kolay ve eğlenceli kısmı bitti. İşin zor kısmına geldiğimde ise bu sefer önce derin bir nefes alıp rahatladım ve daha dikkatli bir sekilde Mete'nin tırnaklarını kestim. Umarım oğlum ülkesine, ailesine hayırlı bir evlat olur ve sağlıklı, huzurlu, mutlu, hayallerini gerçekleştirebileceği bir hayata sahip olur.

Aşağıda o günden hatıra olarak kalan resmi görebilirsiniz. Biliyorum oğlum bu resimde çok çirkin görünüyor ama o bur çirkin ördek yavrusu. Büyüdükce dünyanın en tatlı bebeği oldu (en azından anne babası için öyle).


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder